Pagina's

maandag 24 februari 2014

Disney tag

Ik kijk eigenlijk nauwelijks films, want tsja, films als harry potter en the hunger games vind ik leuk, maar verder dan dat kom ik eigenlijk niet... Ik kan sowieso geen horror aan en vind veel andere films juist saai. Er moet voor mij actie in zitten, maar het moet ook zeker niet te eng worden, want daar kan ik niet tegen! Gelukkig kan ik altijd terugvallen op disney films... Vandaar dat ik besloot de disney tag te doen!




Wat is je favoriete Disney film?
Ik heb ze bij lange na niet allemaal gezien, integendeel. Maar als ik mijn favoriet moet kiezen is het denk ik frozen. Die zit het verst in mijn geheugen, omdat ik hem een tijdje terug in de bioscoop heb gezien. Ik vond het een leuke film, vooral omdat het plot ietwat afwijkt van het standaard disneyverhaal!

Welke prins zou je graag willen zijn?
Dat vind ik een lastige vraag... Ik denk dat ik dan kies voor Aladin, omdat hij van oorsprong eigenlijk geen prins is en heel hard zijn best moet doen. Bovendien wil ik heel erg graag zo'n lief aapje hebben!

bron
Welke prinses wil je zijn?
Die vraag vind ik heel makkelijk om te beantwoorden: Ariƫl. Ik zou haar graag willen zijn, omdat je daaronder zo lekker vrij kunt zwemmen zonder angst te hebben voor vissen! (Jup, ik vind vissen eng...) Bovendien wil ik best wel een beetje kunnen zingen.

Op welk karakter lijk je het meest?
Ik denk dat ik hier Bambi op moet antwoorden. Ik ben best wel verlegen als ik mensen net ken, maar daarna valt het allemaal best wel mee. Avontuurlijk kun je echter niet noemen...


Wat is je favoriete Disney liedje?
Ik ken eigenlijk vrijwel geen liedjes, omdat bijna alle films die ik heb gezien al een hele tijd terug zijn, op Frozen na. Dit liedje uit Frozen vind ik wel erg mooi. Soms, als ik erg kwaad ben of me juist ontzettend schaam voor een domme zet die ik heb gedaan, zeg ik de tekst van dit liedje een beetje in mezelf. Zo kom ik een beetje tot rust.

Wat is je favoriete Disney park?
Helaas hebben we in hier vrij weinig keus qua Disney parken, alleen Disneyland Parijs is hier in de buurt. Vandaar dat ik die ook maar kies. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar ik wil er wel echt graag een keer heen gaan!

bron

Welke van de originele figuren is je favoriet?
Daar hoef ik niet zo lang over na te denken! Ik kies eigenlijk meteen voor Kwik, Kwek en Kwak. Wekelijks ontvangen wij de Donald Duck en de verhaaldjes met hen erin vind ik meestal het leukste. Ze zijn hartstikke ondeugend, maar aan de andere kant ook weer heel slim.

Ik ben van plan om de aankomende week (en ook daarna) wat meer films te gaan kijken en dan vooral Disney films! Daarnaast wil ik Catching Fire gaan bekijken en misschien ook nog een deel van Harry Potter..
Je mag deze tag altijd overnemen voor je eigen blog!

Wat is jouw favoriete Disney film?